Inköpskurs

Inköpskurs / Inköpsutbildning

Vi överför kunskap och kompetens som är praktiskt tillämpbar i ditt arbete.

En inköpare har ett stort ansvar. De ska köpa in varor och tjänster från andra företag, något som ställer krav på deras förmåga att arbeta systematiskt och organiserat samt förhandla bra villkor och priser. En inköpare kan jobba på olika sätt beroende på vad det är för verksamhet företaget bedriver. Inköparen hos ett företag som tillverkar fönster arbetar inte riktigt på samma sätt som inköparen hos en stor klädbutik på nätet.

Det finns flera metoder som kan användas för att kunna utföra jobbet på bästa möjliga sätt. För att du ska lära dig dessa metoder, och även allt annat som har med inköpsrollen att göra, kan du bland annat gå en inköpsutbildning i Stockholm.

Inköpsdesign bedriver kompetensutveckling enligt principen ”learning by doing” med utgångspunkt från de olika inköpsverktyg vi tillhandahåller. Detta har visat sig vara ett mycket effektivt sätt att överföra kompetens – som dessutom består. Vi genomför kategoristyrningsutbildning hos kund där vi tar dig från ”lärande till görandet” efter specifika behov som kunden efterfrågar.

Inköpsdesigns lärare har lång erfarenhet från att utbilda människor inom inköp och supply chain management såväl inom Yrkeshögskolor och på ledande befattningar.

Välj inköpsutbildning i Stockholm som passar dig

Det finns olika sätt att lära sig arbeta som inköpare. I vissa fall kanske du bara behöver uppdatera dina kunskaper eller lära dig nya metoder. Du kanske arbetar som upphandlare inom den offentliga sektorn och ska byta till den privata sektorn.

Det finns flera föreläsningar och kurser för inköpare som skulle passa dig. Kontakta oss om du känner dig osäker på vilken som är bäst för just dig!

Kurs för inköpare som vill utveckla sina färdigheter

Det finns även personer som redan arbetar som inköpare. Då kan en kurs för inköpare som lär ut nya sätt att analysera verksamheter på, eller med inriktning på att jobba mer effektivt passa utmärkt.

Det finns många passande kurser och föreläsningar för företag som vill utveckla inköparnas kompetens, exempelvis genom att gå en kategoristyrningsutbildning eller lära sig om spendanalys. Genom att utveckla inköparnas kompetens så att de kan jobba mer effektivt och ta bättre beslut kan du sänka inköpskostnaderna, vilket i sin tur kan leda till bättre lönsamhet.

Kategoristyrning och Spendanalys 2 dagar

Detta är en kurs för dig som vill fördjupa dig i arbetet kring Kategoristyrning och Spendanalys. Vi lär ut en beprövad metod i sju steg för Kategoritstyrning, du får med dig checklistor, tidplaner och verktyg för att själv genomföra ett arbete i en kategori.

För att ni skall kunna arbeta med inköpskategorier krävs att man har ett bra underlag, t.ex. en Spendanalys. I kursen får du lära dig grunderna för hur du gör en Spendanalys i Excel utifrån ett utdrag från leverantörsreskontra. Du lär dig att skapa en bild över en organisations köp och i respektive kategori se hur mycket man köpt, av hur många leverantörer och hur många fakturor detta genererat. Först då kan du med säkerhet avgöra vilka kategorier som det finns störst potential att jobba med i din organisation.

Kategoristyrning

  • Vad innebär Kategoritstyrning?
  • Hur ser grundmodellen ut?
  • Varför Kategoritstyrning?
  • Vem och vilka förutsättningar?

Spendanalys

  • Processen
  • Köpbilden
  • Datakvalitet
  • Analys och åtgärder

Se vidare:  http://www.nsca.se/
Kurs Inköpare

 

Mer om våra tjänster och kostnadsfri rådgivning?

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Läs våra senaste nyhetsbrev »

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR. Läs mer här »

Ring oss gärna på 070-612 46 29