Caroline Nell
Hej! Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa er hitta rätt resurs inom supply chain, ring mig på 08-409 046 27 eller maila
2 december 2020
Den 9 december är chefsnätverket FLOW tillbaka med en ny digital träff. Temat denna gång är de verktyg och system som inköparen använder sig av under inköpsarbetet.
– Deltagarna själva valde temat på den senaste nätverksträffen. Eftersom syftet är utbyte mellan människor och att dela erfarenheter tycker jag att det är ett bra sätt att välja tema på, säger medarbetare, på Inköpsdesign.
Under nätverksträffen kommer deltagarna att diskutera om olika verktyg och system som de använder i deras arbetsroller och organisationer. Det handlar inte nödvändigtvis bara om system för att lägga beställningar, utan mer om hur man gör för att ha koll på och följa inköpskategorier.
– Det finns mycket intressant att gräva i gällande hjälpmedel för både strategiskt och operativt inköpsarbete. Hur har man koll på verksamhetens inköpskategorier? Finns det några automatiserade modeller?
Träffen kommer att arrangeras digitalt via Microsoft Teams, precis som förra gången.
– Vi försöker att hålla gruppen relativt liten, så att alla får ut så mycket som möjligt från träffarna. Vi har några få platser kvar för den som är intresserad av att delta, säger en medarbetare, på Inköpsdesign.
Chefsnätverket FLOW
Chefsnätverket FLOW är ett forum där inköpschefer kan lära av varandra, bolla idéer samt diskutera utmaningar och trender. Genom nätverket kan inköpschefer få stöttning, kontakter och referenser på framgångsrika förändringsprojekt. Målsättningen är att ge medlemmarna ny inspiration och konkreta tips på förändring.
Är du intresserad av att veta mer eller vill skriva upp dig inför framtida träffar?
Kontakta oss 070-404 18 80 eller info@inkopsdesign.com