Caroline Nell
Hej! Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa er hitta rätt resurs inom supply chain, ring mig på 08-409 046 27 eller maila
I mitten av maj fick Inköpsdesign en förfrågan från HellermannTyton AB, ett ledande företag på att organisera kabel och ledning med produkter och system. De behövde rekrytera en Demand Planner.
Stefan Tillå, Operations Manager, Nordics HellermannTyton AB, hur upplevde du kontakten med oss under själva rekryteringen?
– Kontakten under rekryteringen var bra, processen flöt på bra och frekvensen i synkning och återkoppling fungerade utmärkt.
Fick du presenterat kandidater till dig som förväntas kunna passa till den aktuella rollen?
– Ja det fick vi, man önskar förstås alltid ett så bra underlag av möjliga kandidater som möjligt men flertalet av de kandidater som presenterades skulle kunna klara ta sig an rollen om än på lite olika sätt.
Om du skulle rekrytera inom inköp igen, skulle du då använda dig av oss som leverantör?
– Det skulle vi kunna tänka oss men vi utvärderar ständigt hur vi ska hantera varje rekrytering inom företaget utifrån de förutsättningar som råder.
Något du vill lägga till med egna ord om rekryteringen via Inköpsdesign?
– Vi tycker att kommunikationen och arbetsprocessen var väldigt bra, både grundlig och effektiv.
Atena Vinogradova, HR-och konsultansvarig på Inköpsdesign, hur gick rekryteringsprocessen till?
– Processen inleddes med ett utförligt uppstartsmöte tillsammans med Operations Manager och HR på HellermannTyton, för att få en känsla vad företaget gör, hur organisationen är byggd och lyssna in vad deras behov är för att lättare tillsammans ta fram rätt kravprofil och annonsunderlag.
Vad var resultatet?
– Resultatet blev bra, vi slutförde rekryteringsprocessen två veckor tidigare än avtalat. Inom fem veckor hade HellermannTyton anställt en lämplig kandidat till Demand Planner-rollen. Kandidaten har en bred erfarenhet av den operativa delen och besitter den analytiska förmåga som Hellermanntyton var ute efter.